Blog Article Background Image

Få værdifuld indsigt

Lærere skal evaluere deres studerendes evner og viden. På gymnasieniveau er dette traditionelt blevet gjort ved at tage hensyn til klasseværelsets engagement, opgaver og tests. Dette kan fungere godt, men der er to problemer: 1) Det er ofte ukendt, om eleverne engagerer sig i læringsmaterialet eller gør det hjemmearbejde, og 2) hvis en studerende opdages at gøre det dårligt i en test, er det ofte for sent at ændre det.

At have et online læringssystem kan hjælpe med at løse begge disse problemer.

Realtid

En ekstra fordel ved at have læringsmateriale online er realtidssporing. Dette giver læreren mulighed for at se, om eleverne engagerer sig i læringsmaterialet eller ej. Det giver også læreren mulighed for at se tydeligt, om en studerende falder bagud eller simpelthen ikke gør deres arbejde. Realtid betyder ingen forsinkelse, så læreren kan altid gribe ind, hvis det er nødvendigt.

Engagement

Performance og viden måles generelt godt ved prøver og opgaver. På gymnasieniveau er læreren også forpligtet til at give løbende vurderinger og feedback. Disse er ofte i det mindste delvist baseret på den studerendes aktivitet i klassen. Dette er imidlertid en meget rå indikator, da mange studerende ofte ikke deltager så meget, som de burde. Et online læringssystem kan løse disse problemer. På det daglige niveau kan læreren nemt indsætte små quizzer i hver lektion for at teste elevernes viden. På et højere niveau har læreren altid adgang til mere generel information, såsom den tid, den studerende har brugt på hver lektion, fremskridt eller præstation på quizzer og opgaver.‍